Wednesday, September 10, 2008

Alamak .. 'telebih' sudah kita rupanya...

Salam Sejehtera,

Jom lihat dunia sekeliling tuan-tuan, adakah kita masyarakat Malaysia yang dalam ini masih tidak sedar apakah cabaran yang perlu kita tempuhi...???

Tanpa mengira kaum dan budaya marilah kita seluruh rakyat Malaysia menghadapi Globalisai secara bersama, Gunakan kelebihan setiap individu, persatuan, dan sebagainya untuk menghadapinya. Jangan nanti asyik membebel saja kita menyesal kemudian. Ekonomi negara sekeliling kita makin hari makin meningkat. Vietnam,China, India, Singapura, Korea Selatan sudah mula meninggalkan kita ..... entah nanti dimana kita......

Saya menyeru kepada Komuniti Niaga Kaum Cina, pergilah mencari peluang sebanyak mungkin di Negara China kemudian kita bawa kekayaan ke Malaysia. Carilah pasaran untuk peniaga Domestik.

Komuniti Niaga Kaum India, jom kita pergi ke India, sana banyak peluang, kita bawa peluang, kita bina pasaran di sana dan jual barangan buatan Malaysia di sana. Bawa balik kekayaan untuk negara Malaysia, Tanah Air kita yang tercinta.

Jom Melayu kita kukuhkan Pasaran Produk Halal, kita majukan Kewangan Islam. Kita pasarkan di Timur tengah dan dunia Islam.

Jom Sabah Sarawak kita pertingkatkan kekayaan budaya, kita pamerkan pada dunia kita punyai kepelbagaian yang istimewa. Senyum kan pelancongan, keluarkan bio diesel, keluarkan hasil dari perut dan atas bumi.

Jom semua Industri Kecil dan Sederhana kita buat barangan yang berkualiti, kita efektifkan produktiviti.

Jom semua, kita sudah banyak ketinggalan kerana banyak bercakap isu-isu peribadi pemimpin. Allah sayang kan kita sebab itu kita di sini dibumi yang indah lagi bertuah.

Jom graduan mengganggur, cari kerja, apa saja... kita tolong supaya ekonomi supaya bergerak kerana roda ekonomi sudah mula mau slowwwww... Jom kita pusing sama-sama agar ia bergerak pantas menuju destinasi. Semoga kita bersama dapat membina peluang kerjaya yang lebih baik dari masa ke masa. Peluang tidak akan wujud jika kita tidak berusaha mengujudkannya.

Jom Kontraktor bina bangunan mesra alam dengan teramat baik, pedulikan mereka yang korup, jangan takut ugutan mereka, jangan layan permintaan mereka. Orang yang korup akan masuk neraka. Biar Allah yang Maha Adil menentukan nasib mereka.

Jom Kita Sokong Pak Lah, kita lengkapkan misi kita, capailah...
Kita Minta Nasihat Tun M, jangan lawan dia, dia banyak berjasa pada kita
Jom pembangkang bangkanglah sebaik mungkin,
Mari Tok Guru Nik, kita bincang dengan ulama MALAYSIA semua, cadang pada pak Lah...
Jom pemerintah, jangan takut untuk kalah, kerana yang kalah hanya milik si korup dan penipu..

Jom DSAI, mari maju kehadapan,lebar luaskan maruah negara kita....
Jom Kit Siang, terus berusaha ciptalah ekonomi baru untuk kita bersama,

Bangun semuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!

lupakan sengketa ........
Binalah negara ini.......
Cintailah negara ini......

No comments: