Tuesday, May 5, 2009

Satu Malaysia, Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.

Padang Merdeka, Kota Kinabalu, 5 Mei 2009. Perjumpaan Dato' Seri Panglima Najib Bin Tun Abdul Razak bersama rakyat Sabah sempena kunjungan rasmi pertama beliau setelah bergelar Perdana Menteri Malaysia.

Satu Malaysia, itulah antara isi kandungan ucapan beliau yang amat saya tunggu-tunggu. Saya selalu menginginkan agar harta kita yang paling bernilai iaitu perpaduan, kepelbagaian diurus dengan cara yang paling baik. Nah, konsep Satu Malaysia ini amat selaras dengan impian saya untuk melihat harta itu terus terpelihara.

Saya amat yakin apabila semua potensi dari kepelbagaian dapat diurus dengan lebih hikmah tentunya kita akan menuai hasil yang lebih bernilai tinggi.

PM kita juga turut mengingatkan kepada para pemimpin supaya sentiasa memberi perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat. Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan.
Pemimpin bukan ditakuti, pemimpin ialah mereka yang disayangi dan dihormati.
Katanya :" tidak perlu karpet merah, tidak perlu kompang, tidak perlu bunga manggar " untuk menanti ketibaannya.

Bila saja ada dengar-dengar masalah rakyat , zusssss ... terus tengok (rakyat didahulukan), lepas tu apa jua masalah mesti diselesaikan dengan pantas (pencapaian diutamakan).

Isu Hospital juga diberi perhatian, dimana kerajaan akan membeli bangunan Baru SMC bernilai 2 ratus lebih juta.

Masalah rakyat : Keperluan Hospital baru sebab Hospital Queen Elizabeth telah diistihar tidak selamat diduduki (Rakyat didahulukan), beli bangunan sudah siap (pencapaian diutamakan).

Tulah antara yang aku faham, mudah-mudahan gaya kepimpinan Tun Abdul Razak akan tumpah kepada PM Kita.

No comments: