Monday, March 16, 2009

Beluncas : Serangan KO

Belucas menjadi penyerang terbaru pokok bunga aku. Hanya semalam saja habis semua daun bunga lenyap. Musuh ?

Kata seorang bijak pandai dari barat, "jika kita diberi lemon, tukarkannya menjadi lemonade", maknanya jika ada sesuatu yang bersifat yang kurang diminati, tukarkannya menjadi sesuatu yang disukai.



Nilah gambar beluncas tersebut harap anda suka. Cuma aku belum mengetahui lagi beluncas ini bila matang jadi apa? Buat masa ini beluncas2 tersebut masih dalam peliharaan aku. Saja mau tengok ia mau jadi apa.

3 comments:

sue_illyana said...

macam grigitan jak bunyinya kan? untuk memujuk hati last2 beluncas pun jadi peliharaan menggantikan daun bunga yang rosak..awas jangan samapi melarat ke bunga atau tumbuhan yang lain... memang cantik gambar tu....

KADAYAN BANTING said...

Hari itu bunga sayapun pernah diserang beluncas. Saya tak simpan beluncas itu tapi kutip satu persatu dan saya buang dalam parit untuk makanan ikan.

Padamar Seri said...

Beluncas tu anak rama-rama ke atau kupu-kupu? atau serengga lain?